Huwelijk Leende

Wanneer parochianen voor de kerk willen trouwen, is het aan te raden om zo vroeg mogelijk – liefst een half jaar voordien – de trouwdatum op de pastorie vast te leggen. Het trouwpaar ontvangt dan de nodige informatie. De parochie nodigt vervolgens het toekomstige bruidspaar uit voor een huwelijksgesprek op de pastorie. Samen met andere bruidsparen wordt stil gestaan bij de betekenis van het christelijk huwelijk. Geluk, liefde en welzijn worden door God gezegend en bekrachtigd. In een 2e gesprek met de pastoor worden de officiële papieren ingevuld en de kerkelijke huwelijksviering met elkaar besproken. Het wordt op prijs gesteld als het trouwpaar in overleg met de pastoor hun kerkelijk misboekje samenstelt én verzorgt.